Länge sen sist nu igen...

Anledningen till det är för att jag har väntat på bilder från Karro men det verkar gå trögt :) Hon har nämligen spenderat en del dagar med mig i sommar och jag ville ha med lite bilder som hon knäppt eftersom hennes blir så mycket bättre än mina. Ett bevis på det är att hon vunnit pris i en fototävling. Grattis, jag visste att du skulle klara det. Å hade du inte gjort det så hade jag gått dit och mutat dom :P

Men jag har ju inte uppdaterat på länge så vad har då hänt sen sist. Ja, som ni ser av bilderna nedan så har jag ju varit med Elma nästan hela semestern. Nån liten fest har det väl också blivit. Sista veckan på min semester var jag och Malin till Stockholm. Det va trevligt men dyrt. Shoppade rätt mycket. Bland annat en käpphäst till stintan. Sjukt att man måste åka ända dit för att få tag i en vettig käpphäst. Men jag tyckte ju så synd om henne när hon lekte att mormors sop va en käpphäst. Stackarn kan ju få men för livet så det va klart att faster måste fixa. Fixar-faster :) För övrigt så säger hon inte Kackaaan längre till mig utan nu är det mer atter typ. Svårt att förklara men söt som socker är hon.

(Måste byta radiokanal...finska nyheter nu...fattar noll)

Så, var var jag?

Mormor har fyllt 85 i sommar så dit var vi ju såklart. Hon är så söt men börjar bli lite virrig nu. Frågade om jag åkte med mor & far och när jag sa att jag hade egen bil frågade hon om jag var så gammal att jag hade tagit körkort. Var ju bara 14 år sedan jag tog det. Jobbigt när de man håller kär blir gamla.

Jag har varit på andra kalas också. Gudsonen Adrian fyllde 6 och kusinens son Albin fyllde 5. Jeeesus, va tiden går fort.

Den enda riktiga förfesten jag var på i sommar var hos Linda innan drakbåtsfestivalen. En massa tjejer och sprit. Kan det bli mer kacklande :) Kul hade vi iaf och partyt på stan va inte heller helt fel. Kom hem vid 4 efter att ha suttit och snackat med en kollega som sedan ville ha mat på än det ena och än det andra stället men inget dög så till slut gick vi till Max för där skulle han minsann äta. Men nähä då...när vi väl kom dit fick han se nån bild som gjorde att han tappade matlusten.

Smultron har jag plockat massor av. Karro och jag gick hela Klockbacken och rensade vägrenen. Jag är ju dock lite rädd för björn så jag sjöng Du gamla du fria i högan sky. Undra om turisterna på toppen tyckte jag va knäpp eller nåt :) Hallon blev det mindre av tyvärr. Men det kan ju bero på att man måste ut på ett hygge och där är det långt till bilen om björnen kommer.

Fiska är ju sommarens höjdpunkt så det har jag också sysselsatt mig med. Dock inte så mycket som jag egentligen hade velat. Som vanligt har jag också tappat en del drag när jag fastnat i timmerstockar eller sjögräs men det bjuder jag på. En anekdot jag då tänker på är när jag och Karro fiskade och jag fick på en gädda som slet och slet. Fick fram den till båten när den kastar till och linan går av. Jag skriker FISKJÄVEL och Karro viskar stackars fisk. Där är skillnaden mellan oss. Jag tycker synd om katten som blir utan mat och Karro tycker synd om fisken som måste leva vidare med min monsterwobbler som piercing. Skyll dig själv fiskjävel säger ja ba!

Har inte tränat så mycket i sommar. Gör man nånsin det? Men jag har börjat jogga...ja, ni läste rätt...jogga. Å hade det inte varit för den årliga förkylningen så hade jag joggat ännu mera. Men så snart jag är riktigt frisk ska jag ut igen. Fast som det verkar nu så kommer det väl snö snart så då blir det vanliga pass i stället. Ser verkligen fram emot att komma igång igen. Det är ju så kul!


Ja, det va vad som hänt under semestern det. Efter 5 långa veckor var det kul att komma tillbaka till jobbet...(lögn). Det var iaf kul att träffa sina arbetskamrater och det är sanning det. Vi har ju en övernattningslägenhet i Stockholm som jag & Helén skulle ner och fräscha till. Gud, så vi slet. Helén hittade en kudde i skrubben som nån allvarligt måste ha kissat på. Den va kissgul. Vidrigt! Jag fick äran att ta avloppen. Det va inte heller så nice ska jag säga. Vi hann även med en sväng till kontoret på fredagen. Tänkte bjuda "vår" avdelning på fika och det slutade med huvudvärk. De hade nämligen after work på kontoret och vi va väl inte sena att hänga på. Man säger väl inte nej när någon bjuder på vin :) Kul att se ansikten på folk man bara har haft namnen på.

Åsså har ju mitt kära Aveny haft premiär. Trodde jag skulle få gå ensam men Emil, Miah, Johan och Tomas hängde på. Kul, kul cykelhjul. Massor med folk och bra musik. Stog som vanligt på dansgolvet mest hela kvällen. Å billigt blev det eftersom jag hittade en 500-lapp på gatan när jag skulle hem. Weehoo sa jag :)Karro stackaren hade halsfluss och låg hemma nerbäddad.

Igår var jag på seans. Ingen "kom" till mig men mediumet läste ett kort för alla som inte haft "besök". Enligt henne så skulle jag träffa drömprinsen innan jul och han skulle ha skägg. Dessutom fanns han redan i min närhet. Undra vilken stackare hon tänkte på då?

Ja, det va det det! Nu ska jag lägga in lite bilder också så är detta klart. Antar att det kommer fler bilder sedan när Karro bränt skivan åt mig. Jag har ju faktiskt önskat mig det i födelsdagspresent och det är ju på söndag så vem vet (en pik till Karro). Kanske kommer det fortare än ni anar :)

Tjingeling!
Kram E

  
  
 
 
  
 




Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att du bloggar igen. :)

Jag hänger med å joggar om du vill. Ska bli frisk först jag å! Jedrans hosta.

Postat av: Karoline, Cino & Alf

Haahaha ja vilken sommar, och fatta 4 liter smultron, haha ja stackers fisk, undrar hur han mår haha han kanske har fått napp i kroken :)

Tack för en till super sommar och nu ska vi ha en super höst/vinter..

Ja bilderna tänkte jag att du skulle få i julklapp mohahahahahah.. närå då ska Larssons slå in i rosa papper :)

STOR Kram



Jo den där prinsen, han kommer om någon helg har jag hört. :)

2009-09-30 @ 10:05:58
URL: http://carolliine.blogg.se/
Postat av: Jennie

Herrejösses vad roligt att läsa din blogg igen! Saknat den faktiskt! Jasså, stockholm 2 ggr. Dyrt??!! Var har ni shoppat ngnstans? Å så övernattningslägenhet! Perfekt när ni ska ut o partaja! Maila mig nästa gång ni är i Sthlm om du har lust! Grattis x miljarders på födelsedagen. Hoppas den var lyckad och att du fick bra presenter - förutom korten! Är det Emil eller Eskil på korten? Kommer bara ihåg att Emil (tror jag det var om jag inte minns fel) alltid sprang omkring och bet folk! ; )

Ha en underbar höst och lycka till m träningen. Är själv värd på Friskis och kör 3-4 pass i veckan. Helt underbart! Lycka till m träningen

Kramar / Jennie

2009-10-07 @ 07:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback