Surväder!

Man blir ju inte annat än less när man behöver gå till jobbet i detta väder. Det gör mig inget om man sitter inne och myser men när man måste ge sig ut så är det surväder!

Va ju tvungen att ha luva på mig (annars hade jag varit dyngsur). Så när jag kom på jobbet såg det ut som om en kalv hade slickat mig över hela huvet, luvan dröp av blötsnö och byxorna är svinblöt från knäna och ner typ.

Åsså är det ju farligt att vistas ute nu. Dom har ju inte plogat trottoarerna så man måste ju gå på vägrenen och folk kör ju som idioter och tar inte hänsyn alls till lilla mig som är ute och traskar och svär och önskar livet ur alla idioter. Dom sträckor när man är tvungen att gå på trottoarerna så är det blåis under snön och tar man ett steg fram så åker man ett halvt bak. Tog ju lite längre tid än vanligt att komma till jobbet vill jag lova. Å en till sak som gör mig förbannad är det här jävla tåget. Mittlinjen. Det stannar ju på västra station för att ta upp folk och då går bommarna ner i 10 minuter medans tåghelvetet står still. Så då måste man stå där och vänta i evigheter (på sommaren brukar jag gå på sidan om bommarna, men nu är det ju stora snövallar som man måste plumsa i).

Nä, nu har jag avreagerat mig klart. Har ju jobb att göra och kan inte sitta här hela dan. Men en sak ska jag skriva innan jag slutar: JAG VILL HA SOMMAR!!!!

Kommentarer
Postat av: Carolliine

Go´morron gumman..... Mm förstår dig.. jag ska gå till jobbet jag oxå sen.. men då har dom ju plogat klart (hoppas jag) Hahahahaha är det så man ser ut när en kalv har slickat en på huvudet *hihihihi* Hoppas du har en bra dag på jobbet iaf. *kram*

Postat av: Erika

Mmm, jag va riktigt sur imorse. Både i sinnet och i kläderna :)

2007-01-18 @ 15:19:06
Postat av: Ninus

Du har inte provat att gå UNDER bommarna? ;)

2007-01-24 @ 10:49:44
URL: http://lippan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback