Om London...

Ja, så är man hemma igen då. Va ju himlans skönt att sova i sin egna säng, även om sängen på hotellet inte gick att klaga på. Men jag ska börja från början.


Klev upp 5.45 på fredagen. Säljaren på Careta hade ju lovat att nån skulle komma å kolla på bilen kl. 7. 7.15 ringer killen från verkstaden och frågar var jag bor. Du skulle ju komma klockan 7 sa jag stressat. Nää, jag börjar 7 sa han men jag är där på en kvart.


Han och en annan snubbe kom och fick igång bilen med startkablar så de fick ta med den till verkstaden för observation under helgen :)


Åkte på jobbet och jobbade till 12 sen började resan.


Vid 17-tiden klev vi så in på kontoret på Regeringsgatan i Stockholm där vi skulle ha ett kort möte med VD:n. Det va ett bra möte. Om det berodde på vad som sas eller för att vi drack vin medans låter jag va osagt :)


Efter det åkte vi vidare till Skavsta flygplats. Tog en jädra tid innan vi kom dit och då började jag må väldigt dåligt. Jag hade ju levt i förnekelse om att jag skulle flyga men då va det liksom så verkligt.


Checkade in, köpte en cider och svepte den på 2 röda typ.


Klev på planet som lyfte och tack vare T så hamnade jag mitt emellan henne och H. Tusen tack för det. Som tur va så klämde jag inte sönder H:s hand när vi lyfte.


Landade på Stansted ca 2 timmar senare och fick tag på en taxi som körde oss till hotellet i London. 2 timmar tog det. Å inte fanns det nå bälte på min sida heller. Å skumt att åka på fel sida av vägen. Helst i rondellerna :)


Checkade in och skulle lämna väskan på rummet innan vi skulle ses i loungen för en drink.

J och P skulle dela rum och öppnade dörren och klev in då de hör en kvinna börja prata. De hade fått nyckeln till ett upptaget rum där en kvinna ligger och sover! Å jag och H gick vilse, alltså fatta!! Vi gick vilse och man kände sig som Alice i underlandet typ. Helt sjukt! Nåja, vi hittade ner tillslut.


Hotellet låg bara några minuter från Buckingham Palace så vi funderade på om vi skulle knacka på å låta Harry och William bjuda på te...men tyvärr så hann vi inte med det :)

Lördagen spenderades på shoppinggatorna. Så nu har jag sett Picadelly circus...(hur man kan göra en låt om en sån fjantigt liten staty är för mig en gåta).


Middagen åts på en Italiensk restaurang. Supergod mat och vin :) Sen gick vi över gatan till teatern där vi såg Lord of the ring. Helt fantastiskt magnifikt måste jag säga. Jag blev grymt imponerad av hur duktiga de var. Efter det gick vi på pub innan vi styrde kosan hemåt.


Söndag va mötesdag så P hade hyrt konferensrum. Ett givande möte må jag säga. Efter det drog vi på stan igen, gick förbi en libanesisk restaurang som såg lovande ut så dit gick vi senare för att käka middag. Tokgott även det vill jag lova. Sen blev det pubbesök igen :)


När puben stängde så hade P fått tips om en nattklubb i närheten så vi drog dit men ändrade oss i entren då det stog ett det va transvestitkväll och aidskväll!! Låter ju inte så mysigt...Har inget emot transvestiter men aids vill jag hålla mig så långt ifrån som möjligt.


Måndag betyder hemresa. Började må dåligt igen för flyget. Men vi tog en sväng på stan och gick förbi Westminister Abbey där drottningen skulle fira sin bröllopsdag. Snacka om att det va trångt på gatorna och vilka tanter man såg. Stilettklack och hatt vid 80 liksom. Fasen, mormor är ju i samma ålder och hon kan ju knappt gå i tofflor juh.


Såg Big Ben å han va verkligen BIG :) Åkte London Eye, som är ett stort pariserhjul med glaskapslar. Va åxå lite läskigt med tanke på att det va så högt.


Tillbaka till hotellet och sen med taxi till flyget och sen flyg till Sverige och sen bil till Sundsvall. Va hemma 3.30 på natta.


Tack till alla för en trevlig och rolig helg :)


Ska passa på att skriva, kommer väl förmodligen inte att uppdatera på ett tag efter detta :), att jag har hämtat bilen. Det va fel på batteriet så de bytte det till en kostnad av 1143 peng. B-B-B-Billigt....NOT!


Nä, nu ska jag se Idol så vi hörs en annan dag.


Tjingeling!

Kram E

     

1. Jag
2. Teatern
3. Innergården på hotellet
4. Big Ben från London eye
5. Snacka om högt upp!
6. H på vår säng och T i bakgrunden

Jag har inte lagt ut bilder på övriga i klanen då jag inte frågat om det är ok. Har iofs inte frågat H och T heller med så stäm mig då :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Londontrippen låter härligt :)Jag är nyss hemkommen med x-antal dl vin i kroppen och sängen är nästa stopp för den här kvällen-natten-morgonen :)Och givetvis får du komma på julmustkväll, hade varit super!:)

Hur sjutton kan de vara boooring med julsaker vännen, jag laddar för fullt nu! Avis är bara förnamnet, skulle verkligen varit toppen att strosa runt på harrods och överösas av julstämmningen. Men lite tokig är jag, men hey thats me :)

Hoppas du sussar gott och drömmer sött :) KRAM KRAM

2007-11-24 @ 03:54:57
Postat av: nina

Men nu du, nu e det snart dax för hårförlängning ser jag!!! Bra jobbat ;)

Postat av: Lilltrynet :)

Nu var det längesedan jag skrev en komentar i bloggen din.... Tack för grattis hälsningen :)
Kram Trynet =)

2007-12-17 @ 22:05:48
URL: http://Carolliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback