Barnvakt...

I morgon ska jag vara barnvakt åt världens bästa Elma. Första gången, så man är ju lite nervös. Tänk om hon tycker att jag är tråkig? Jag har ju planerat att hon ska komma och bo hos mig några helger varje månad när hon blir lite äldre.

Själv åkte jag ofta till min faster i storstan när jag va liten och det va ju hur coolt som helst. Man gjorde en massa saker som att kolla på isracing med crossar, gick på bio och köpte smågodis på kiosken för en femma. Fatta hur mycket godis man fick för fem kronor på den tiden :) En annan sak som är coolt är ju att kiosken jag handlade i fortfarande finns kvar och för er som inte vet så bor jag i huset bredvid huset som min faster bodde i då. Så...Elma kommer att köpa smågodis i samma kiosk som jag.

Men det ska nog gå bra i morgon. Vi ska tjusas och sjunga imse vimse spindel och skratta hela tiden medans mor & far är på bio.

Fasters älsklingsunge :)



Tjingeling!
Kram E


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som om du har en härlig dag att se fram imot :)Hälsa från mig :)

Ja mycket godis kunde man få för en femma (tom att jag kanske fick en tia) även när jag var liten, och då var de fest när man fick gå till kiosken och köpa godis ;) Nu jäklar får ungarna en hundralapp i veckan att köpa gott för. En typisk fredag i affären för Olle 6 år: en 2litare cola light (cola är onyttigt), 200 g chipspåse och en feting
till godispåse, en halv timme senare ligger stackars lilla Olle och kramar Gustavsberg

Sov så gott och lycka till imorgon, de går säkert super!

Kram!

Postat av: Karro

Gos bäbisen då... hoppas jag hinner hem så jag får se lill tjejen :)
Kram

2008-01-19 @ 00:00:31
URL: http://Carolliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback