Nästan lunginflammation...

Började få grymt ont i halsen i tisdags. Smärtan gick upp i öronen. Har inte haft så ont i halsen sedan jag opererade bort halsmandlarna för 3 år sen. Stannade hemma från jobbet på onsdagen. Jag som aldrig är hemma från jobbet! Låg hela dan och tyckte oerhört synd om mig själv. Världens bästa Karro kom med ipren och mat till mig så jag skulle överleva. På torsdag morgon hade jag fortfarande lika ont i halsen och varje gång jag svalde så kändes det som att trumhinnorna skulle spricka så jag ringde vårdcentralen och fick en tid en timme senare. Kom dit och blev undersökt, fick ta prover, satt och väntade, fick komma in till läkaren igen som hade med sig en annan läkare för en andra konsultation. Undersöktes igen och jag fick veta att sänkan var för hög vilket kunde tyda på lunginflammation. Men efter undersökningen sa den äldre läkaren: Du har nästan lunginflammation. Hmm, tänkte jag, hur kan man ha lunginflammation...nästan. Tydligen hade gränsvärdet för lunginflammation höjts. Så jag låg på gränsen och fick åka hem igen utan penicillin.

Jag undrar då: hur kan man ändra värdet på en lunginflammation? Är det klimatförändringen som gjort att vi allmänt har ett högre värde på sänkan eller kan det bero på vår tids levnadssätt? Kanske de vill spara pengar och därför har ändrat värdet? Om någon vet så får ni gärna meddela mig för jag tänkte inte på att fråga the doctors.

Idag mår jag iaf mycket bättre. Har inte alls lika ont i halsen och öronen. Tack och lov! Hostan är dock kvar men jag överlever.

Det är värdelöst att vara hemma och sjuk iaf. Jag har fruktansvärt långtråkigt och ont i hela kroppen efter att ha legat i flera timmar. Man orkar ju inte ens läsa utan bara sova, sova, sova. Åsså stackarna på jobbet som sliter som djur då. Men det är kul att höra att man är saknad, då vet man ju att man gör nån nytta när man är där :p

Nu ska jag tillbaka till slafen och fundera på vad som går fortast att fixa till lunch. Börjar kurra i magen.

Tjingeling!
Kram E

Kommentarer
Postat av: Karro

Ja det är helt sjukt att du fick diagnosen nästan lungiflamation.. Men det kunde ju ha varit värre.. du kunde ju ha lungiflamation hihihi

Hörs senare..

Kram från världens bästa Karro :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback